Skip to main content

PekingX: C++ Programming | C++程序设计

本课程讲授C++程序设计有关的概念和语法,使得学生能够使用C++语言,以面向对象的方法编写可维护性、可扩充性好的,较大规模的程序。 This course will introduce the fundamental concept and syntax of C++ programming. After finishing this course, students will be able to write maintainable, extendable and large scale programs in an object oriented way.
C++ Programming | C++程序设计
4 weeks
8–10 hours per week
Instructor-paced
Instructor-led on a course schedule
This course is archived

About this course

Skip About this course

点击上方绿色按钮报名。

关于课程:
本课程面向已经掌握C语言的学员。通过本课程的学习,学员将掌握C++语言中 类、对象、运算符重载、继承、多态等面向对象的机制,以及模版、STL等泛型程序设计的机制,领悟面向对象程序设计方法和泛型程序设计方法的优势,具备编 写较大规模的、可重用性和可扩充性俱佳的面相对象的程序之能力。

教学大纲:
第1周 走进C++
第2周 类和对象
第3周 运算符重载
第4周 继承与派生
第5周 多态与虚函数
第6周 文件操作和模板
第7周 标准模板库STL (1)
第8周 标准模板库STL (2)
Additional Material: C++11

课程配套教材:
《新标准C++程序设计教程》,郭炜,清华大学出版社Ÿ,2012

课程形式:
本课程由视频课程、在线练习、编程练习以及在线编程考试等部分组成。

这门课是从头开始学C++吗?

不是。本课程假定你已经学过C语言,只讲授C++中面向对象和泛型的部分。

C语言不够用吗?为什么还要学C++?

因为C++比C语言更加适合用来编写需要多人协作的大型程序。

学习面向对象编程,我为什么不去学Java,要学C++呢?

C++程序运行效率比Java高,因此需要讲究速度的大型程序,比如3D游戏,C++比Java更适合。另外,C++可以编写任何程序,比如设备驱动程序,而Java很难用于编写贴近硬件底层的程序。此外,学习C++,相比于学习Java,对计算机的工作原理会理解得更加深刻一些。另外,许多IT大公司面试时,常会问关于C++的问题。

我是学生,似乎没什么机会些大程序,那如何能体会C++的优势呢?

本课程由一个足够大的作业《魔兽世界》,可以让你领略C++的明显好处。

At a glance

  • Language: 中文
  • Video Transcript: 中文
  • Associated skills:C++ (Programming Language), Device Drivers, Standard Template Library (STL), Operator Overloading, Operations, Syntax, Object-Oriented Programming (OOP), Polymorphism, C (Programming Language), Generic Programming, Java (Programming Language)

What you'll learn

Skip What you'll learn

点击上方绿色按钮报名。

  • C++程序设计有关的概念和语法
  • 教学生能够使用C++语言
  • 以面向对象的方法编写可维护性、可扩充性好的,较大规模的程序
  • Fundamental concepts and syntax of C++ programming
  • How to write maintainable, extendable and large scale programs
  • Program design methods to write in an object-oriented way

Interested in this course for your business or team?

Train your employees in the most in-demand topics, with edX For Business.